facebook icon

Kierowca ciężarówki blokuje przejazd karetki

Mandat i zatrzymanie prawa jazdy

Sąd wymierzył karę kierowcy ciężarówki blokującemu przejazd karetki na A7 –  grzywna w wysokości 240 € oraz zatrzymanie prawa jazdy na miesiąc.

17.01.2019

Sąd rejonowy w miejscowości Hann. Münden (Dolna Saksonia) wymierzył karę kierowcy ciężarówki w postaci grzywny 240 € oraz zatrzymał mu prawo jazdy na miesiąc. Mężczyzna, stojąc w korku na lewym pasie ruchu, utrudniał pracę pojazdowi ratunkowemu służb autostradowych. Jak donosi na swoim portalu internetowym dziennik „Hessische/Niedersächsische Allgemeine (HNA)“, funkcjonariusze mogli kontynuować swoją jazdę tylko dlatego, że jechali autem.

Według raportu dziennika HNA, dwóch policjantów powołanych na świadków, zeznali przed sądem, że karetka nie przejechałaby ze względu na swoje wymiary.

Kierowca ciężarówki wniósł sprzeciw

Okazało się, że oskarżony nie był jedynym, który zachował się niestosownie.

Podczas  – wynikającej z konieczności – powolnej jazdy, policjanci fotografowali także inne ciężarówki, po czym wskazali na ich kierowców.

Przez sprzeciw wniesiony przez kierowcę, sprawa ta wylądowała przed sądem rejonowym. Według zeznań oskarżony skręcił w lewo, ponieważ w chwili przyjazdu karetki cała prawa strona była zablokowana.

Dane tachografu i czasu nagrania z kamery policyjnej pokazały jednak coś innego.

Co musisz wiedzieć o korytarzu ratunkowym?

  • Korytarz ratunkowy musi być tworzony już w czasie powolnego ruchu pojazdów, a nie dopiero w chwili przyjazdu karetki. (paragraf 11 Art. 2 kodeksu drogowego)
  • Pojazdy znajdujące się na lewym pasie ruchu zjeżdżają zawsze na lewą stronę, z kolei wszystkie inne pojazdy na stronę prawą – niezależnie od ilości pasów ruchu.
  • Pas awaryjny musi być wolny dla pojazdów uszkodzonych, w innym przypadku może być używany wyłącznie na wezwanie policji.
  • To samy tyczy się pojazdów ciężarowych. Fundacja Björna Steigera domaga się, aby ciężarówki zjeżdżały od razu na prawy pas, jeżeli zobaczą tworzący się korek.

 

 

Źródło: www. Eurotransport.de