facebook icon

PONOWNIE REGULARNE DOTYCZĄCE CZASU PRACY KIEROWCY W UE
Z powodu kryzysu związanego z Koronawirusem w 22 krajach UE istnieją wyjątki dotyczące okresów prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowców ciężarówek, które należy teraz znieść. Holenderskie stowarzyszenie logistyczne TLN wzywa kraje UE do łagodnego postępowania w przypadku ewentualnych naruszeń.
Zwolnienia dotyczące czasu pracy kierowców dla kierowców ciężarówek, które zostały przyznane 22 krajom europejskim przez Komisję Europejską i Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu EFTA z powodu epidemii, wygasają 31 maja. Wynika to z dokumentu, który Dyrekcja Generalna ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej (DG Move) opublikowała na swojej stronie internetowej. Od poniedziałku 1 czerwca obowiązują normalne czasy jazdy i odpoczynku.

Powrót do normalności dotyczy 20 krajów UE, w tym Niemcy. Według DG Move dwa kraje EFTA, Szwajcaria i Norwegia, wycofały już swoje wyłączenia odpowiednio 30 kwietnia i 14 maja.

Każdy kraj sam zdecydował, w jaki sposób złagodzi się reguły w poszczególnych krajach, aby zapewnić możliwie płynną dostawę żywności i środków medycznych.

Holenderskie Stowarzyszenie Transportu i Logistyki TLN wzywa zatem władze różnych krajów europejskich, by były łagodne, jeśli chodzi o karanie ewentualnych naruszeń. W ciągu ostatnich kilku tygodni w prawie każdym kraju obowiązywały inne zasady.

TLN ma również nadzieję, że niektóre środki, które uprościły transport drogowy towarów w ostatnich tygodniach, zostaną utrzymane przez UE. „Zielony pas” dla samochodów ciężarowych na przejściach granicznych powinien również zostać natychmiast ponownie wprowadzony, jeżeli konieczne będzie ponowne zamknięcie granicy.

Według holenderskich mediów, holenderska minister transportu Cora van Nieuwenhuizen zgłosi te i podobne obawy podczas zbliżającej się Rady Ministrów Transportu UE 4 czerwca.

Źródło: verkehrsrundschau . de

luksmann.pl