Gdyby op艂at by艂o ma艂o...


Kolejne wydatki stoj膮 przed kierowcami. Jakie? Dowiedz si臋 wi臋cej!

Rz膮d planuje rozszerzy膰 sie膰 dr贸g p艂atnych. Pow贸d? Ch臋膰 zdobycia wi臋kszych wp艂yw贸w do Krajowego Funduszu Drogowego. Co wa偶ne! Dotyczy膰 to b臋dzie pojazd贸w o dopuszczalnej masie ca艂kowitej powy偶ej 3,5t.

Wspomniana zmiana dotyczy poszerzenia sieci dr贸g na kt贸rych pobierana jest op艂ata za po艣rednictwem popularnego systemu e-TOLL. Sekretarz stanu Krajowego Funduszu Drogowego Rafa艂 Weber poinformowa艂, 偶e 鈥瀖aj膮 do niej zosta膰 w艂膮czone 鈥渙dcinki dr贸g klasy A i S, kt贸re zosta艂y wybudowane i oddane do ruchu od chwili ostatniego rozszerzenia sieci w 2017 roku鈥. Warto wiedzie膰, 偶e wspomniany fundusz jest odpowiedzialny za finansowanie mi臋dzy innymi budowy dr贸g w Polsce, dlatego te偶 nie mo偶na pozwoli膰 na to, by powsta艂a w nim luka finansowa. St膮d te偶 pomys艂 doprowadzenia do dodatkowych wp艂yw贸w do bud偶etu.

Teraz uwaga! Maj膮c 艣wiadomo艣膰, 偶e obecny poziom zad艂u偶enia Krajowego Funduszu Drogowego wynosi niemal 84 mld z艂 (dane z pa藕dziernika 2022 roku) nic dziwnego, 偶e rz膮d pr贸buje pozyskiwa膰 nowe 藕r贸d艂a pieni臋dzy!!! Warto wiedzie膰, 偶e wspomniany fundusz jest odpowiedzialny za finansowanie mi臋dzy innymi budowy dr贸g w Polsce, dlatego te偶 nie mo偶na pozwoli膰 na to, by powsta艂a w nim luka finansowa. St膮d te偶 pomys艂 doprowadzenia do dodatkowych wp艂yw贸w do bud偶etu.

Ni偶ej mo偶ecie zobaczy膰 sk膮d aktualnie wp艂ywaj膮 pieni膮dze do KFD.  


Co my艣lisz o nowych op艂atach? Uwa偶asz, 偶e to normalna kolej rzeczy czy raczej ustalanie nowych op艂at na drogach publicznych jest bezzasadne?

Chyba lepiej je藕dzi膰 po niemieckich drogach馃き馃き馃き



 

殴r贸d艂o: wypowied藕 Rafa艂a Webera