Recesja w gospodarce - jak si臋 trzyma transport? 

 

2023 rok to czas, kiedy niemiecki i polski sektor transportowy przechodzi trudne czasy, a wiele firm og艂asza upad艂o艣膰. Rosn膮cy kryzys gospodarczy zaczyna odciska膰 swoje pi臋tno na przemy艣le transportowym, wprowadzaj膮c niepewno艣膰 w bran偶臋: czy firmy b臋d膮 dzia艂a膰? czy b臋d膮 zlecenia? czy b臋d膮 kierowcy?

W trzecim kwartale 2023 roku Niemcy zanotowa艂y spadek produktu krajowego brutto (PKB) o 0,1 procent w por贸wnaniu z poprzednim kwarta艂em. W uj臋ciu rocznym, spadek PKB wyni贸s艂 0,8 procent w trzecim kwartale. Agencja Bloomberg zaznacza, 偶e te najnowsze dane zwi臋kszaj膮 ryzyko, 偶e najwi臋ksza gospodarka Europy zmierza w kierunku recesji. To stanowi zaniepokojenie r贸wnie偶 dla Polski, kt贸ra ma w Niemczech jednego z kluczowych partner贸w gospodarczych!

Z艂e wyniki gospodarcze Niemiec wp艂ywaj膮 na Polsk臋, a ekonomi艣ci t艂umacz膮 to m.in. utrzymuj膮cymi si臋 wysokimi stopami procentowymi. Te wywieraj膮 negatywny wp艂yw na popyt, zw艂aszcza na dobra przemys艂owe, kt贸re s膮 kluczowe dla niemieckiej gospodarki.

Widocznym sygna艂em kryzysu w sektorze transportu s膮 bankructwa firm, zar贸wno niemieckich, jak i polskich. Firmy transportowe, kt贸re by艂y kiedy艣 filarami gospodarki, teraz zmagaj膮 si臋 z rosn膮cymi kosztami paliwa, problemami z dost臋pno艣ci膮 kierowc贸w oraz spadkiem popytu na us艂ugi transportowe. Przyk艂ady takich firm to znane marki, kt贸re niegdy艣 uchodzi艂y za niezniszczalne, a teraz podupadaj膮. Najgorsze w tym jest to, 偶e ekonomi艣ci przewiduj膮, i偶 sytuacja ta mo偶e generowa膰 jeszcze wi臋ksze straty i pogorszenie si臋 sytuacji na rynku transportowym i gospodarczym, ani偶eli popraw臋!

Zwr贸膰my te偶 uwag臋 na kierowc贸w i oferty pracy w transporcie. Wielu zainteresowanych przek艂ada rozpocz臋cie pracy stycze艅, my艣l膮c, 偶e wtedy pojawi膮 si臋 lepsze oferty pracy. W praktyce stycze艅 jest trudnym miesi膮cem na rynku pracy, kiedy nie ma kryzysu gospodarczego. Warto podkre艣li膰 jednak, 偶e w obliczu obecnych wyzwa艅 gospodarczych warto rozwa偶y膰 wcze艣niejsze zaanga偶owanie w poszukiwaniu zatrudnienia i w efekcie podj膮膰 prac臋 jeszcze przed ko艅cem roku. Dla kierowc贸w, operator贸w i pracownik贸w bran偶y transportowej, teraz jest czas na aktywne poszukiwanie pracy, zanim konkurencja stanie si臋 zbyt silna!

Sytuacj膮, kt贸ra pokazuje, w jak z艂ej kondycji jest gospodarka jest niemo偶no艣膰 uko艅czenia budowy najwi臋kszego budynku w Niemczech w HamburguBudowa Elbtowera, imponuj膮cego wie偶owca o 64 kondygnacjach i wysoko艣ci 245 metr贸w, zosta艂a zatrzymana. Prace zosta艂y przerwane, poniewa偶 deweloper zaniecha艂 p艂atno艣ci dla firmy budowlanej. Obecnie trwaj膮 rozmowy maj膮ce na celu wznowienie projektu. Jak si臋 jednak okazuje mo偶e to nie by膰 艂atwe, poniewa偶 Signa - austriacki gigant nieruchomo艣ci ma problemy z wyp艂acalno艣ci膮. To ukazuje, 偶e nawet tak na poz贸r niezniszczalne firmy r贸wnie偶 borykaj膮 si臋 z kryzysem. Ten kryzys budowlany odbija si臋 tak偶e na transporcie, gdy偶 dostawy materia艂贸w budowlanych i planowane po艂膮czenia transportowe s膮 teraz niemo偶liwe!

Niestety, tak jak wspomniano na pocz膮tku, sytuacja w Polsce nie jest lepsza. Nasz kraj r贸wnie偶 odczuwa skutki recesji i kryzysu gospodarczego, a obawy co do jej pog艂臋bienia stale rosn膮. Firmy transportowe w Polsce r贸wnie偶 borykaj膮 si臋 z podobnymi problemami, a bankructwa staj膮 si臋 coraz bardziej powszechne.

Jednak nie wszystko jest stracone. Istniej膮 firmy, kt贸re s膮 w stanie przetrwa膰 nawet w obliczu trudno艣ci gospodarczych. Firma Luksmann i jej klienci-niemieckie firmy transportowe to doskona艂y przyk艂ad takich organizacji. Dzi臋ki zr贸偶nicowanym umowom z klientami, kt贸rzy s膮 odporne na kryzys, Luksmann utrzymuje swoj膮 stabilno艣膰 w trudnych czasach. To dow贸d na to, 偶e jeste艣my solidn膮 firm膮, kt贸ra dobrze prosperuje nie tylko w dobrych, ale te偶 w tych trudniejszych czasach.

Podsumowuj膮c, kryzys w transporcie niemieckim i polskim to trudne wyzwanie, z kt贸rym bran偶a musi si臋 zmierzy膰. Firmy, kt贸re s膮 w stanie dostosowa膰 si臋 do trudnych warunk贸w i poszuka膰 stabilno艣ci na rynku, b臋d膮 mia艂y wi臋ksze szanse na przetrwanie. Jednak obecne problemy gospodarcze w Niemczech i Polsce stwarzaj膮 znaczne niepewno艣ci na rynku, co sprawia, 偶e obecna sytuacja wymaga czujno艣ci i elastyczno艣ci ze strony wszystkich zainteresowanych.

Zatem, je艣li i Ty, kierowco zawodowy, jeste艣 w grupie os贸b, kt贸re podj臋cie pracy przek艂adaj膮 pora to podej艣cie zmieni膰! Co prawda, nasi kontrahenci s膮 odporni na kryzysy, ale miejsc pracy nie jest tak du偶o, by ka偶dy ch臋tny do pracy kierowca w styczniu znalaz艂 wymarzone zatrudnienie. Wi臋c jak? Dzia艂amy teraz!

Kliknij po wi臋cej info: 

PRACA DLA KIEROWC脫W- NAWET 3200鈧!