facebook icon

CIĘŻARÓWKI PONOWNIE MAJĄ ZIELONE ŚWIATŁO NA WJAZD Z WIELKIEJ BRYTANII DO UE

Warunkiem jest jednak wykonanie testu na koronawirusa i ukazanie negatywnego wyniku u kierowcy Rząd francuski postawił ten warunek, aby korek z 7000 ciężarówek, który utworzył się w  Dover zniknął.

Po zamknięciu granicy na 48 godzin ciężarówki utworzyły ogromny korek z ponad 7000 aut. Teraz mogą ponownie wyjechać z Wielkiej Brytanii do Francji. Warunkiem jest jednak to, że kierowcy powinni przedstawić ujemny wynik testu koronowego. Biorąc pod uwagę ogromną liczbę ciężarówek, stowarzyszenia nie spodziewają się, że zaległości w południowo-wschodnim hrabstwie Kent w Anglii szybko znikną. Dlatego wielu kierowców nie będzie mogło spędzić świąt z rodziną.

Według szacunków Brytyjskiego Stowarzyszenia Firm Spedycyjnych RHA na wyjazd do Francji czeka obecnie od 8 000 do 10 000 pojazdów. W związku z szybkim rozprzestrzenianiem się nnowego szczepu koronawirusa, kraj zamknął również swoje granice z Wielką Brytanią w celu przemieszczania towarów.

Ministerstwo wysyła szybki test do regionu

Brytyjski sekretarz ds. Transportu Grant Shapps powiedział, że do regionu wysłano wystarczająco dużo szybkich testów, które pokazują wynik po 30 minutach. Pracownicy służby zdrowia NHS przybyli do ważnego miasta portowego Dover. Testy powinni przeprowadzić razem z członkami wojska. Szef RHA Richard Burnett podkreślił, że stosowanie szybkich testów spowodowałoby również znaczne opóźnienia w łańcuchu dostaw.

Burnett ostrzegł przed zagrożeniami dla zdrowia. Wielu kierowców nadal nie ma dostępu do urządzeń sanitarnych. Ponadto nie wyjaśniono kwestii logistycznych, takich jak zakwaterowanie kierowców, którzy uzyskali pozytywny wynik testu i czyszczenie ich kabin.

Ponad 2000 ciężarówek jest zaparkowanych na opuszczonym lotnisku, a setki na autostradzie. W międzyczasie Minister Shapps ponownie zmienił obowiązujący czas odpoczynku: kierowcy ciężarówek mogą teraz siedzieć za kierownicą przez jedenaście zamiast dziewięciu godzin.

Wielu kierowców jest zaniepokojona zaistniałą sytuacją i deklarują brak chęci powrotu do pracy w Wielkiej Brytanii po świętach. Większość z nich rozważa podjęcie pracy w sąsiednim kraju – w Niemczech, ze względu na równie atrakcyjne zarobki, spokojniejszą pracę i przede wszystkim bliskość do domu rodzinnego. Kierowcy wracający z pracy z Wielkiej Brytanii mogą liczyć na lepszą pracę u naszego zachodniego sąsiada, a zmiana pracy jest banalnie prosta przy pomocy doradców personalnych, takich jak np. Firma Luksmann, która pomaga kierowcom we wszystkich formalnościach związanych z zatrudnieniem w Niemczech.

Źródło: verkersrundchau. de