Uwaga kierowcy — problemy z sygnałem GPS i tachografami w regionie!

Kierowcy ciężarówek jeżdżący po Polsce i północnej Europie od kilku dni zgłaszają problemy z sygnałem GPS. Zakłócenia wpływają na działanie tachografów i systemów telematycznych w ciężarówkach. Oficjalny komunikat w tej sprawie wydał Euro-Tach — przedstawiciel tachografów Stoneridge i Continental VDO w Polsce.

O co chodzi?

Z danych serwisów monitorujących wynika, że w Polsce północnej i centralnej, w krajach bałtyckich i Skandynawii jest teraz wyjątkowo dużo zakłóceń sygnału GNSS (GPS). Może mieć to związek z aktywnością słońca, ćwiczeniami wojsk NATO na Bałtyku oraz działaniami rosyjskich systemów walki elektronicznej w rejonie Obwodu Królewieckiego.

Co to oznacza dla Kierowców?

Tachografy mogą chwilowo „gubić” pozycję albo zawieszać się na jednym punkcie. To problem, bo bez sygnału GPS nie da się w pełni kontrolować czasu pracy kierowcy i lokalizacji pojazdu.

Ważna rada od Euro-Tach:

Jeśli pojawi się błąd GNSS w tachografie — od razu zróbcie wydruk i na nim napiszcie: „Brak sygnału GNSS – prawdopodobne lokalne zakłócenia”. Dzięki temu podczas kontroli będzie wiadomo, że problem był niezależny od kierowcy.

To nie koniec tematów z tachografami…

Przypominamy też, że do 19 sierpnia trzeba wymienić stare tachografy G2V1 na nowsze G2V2. I tu robi się gorąco — warsztaty mają coraz większe kolejki, a od lipca może być jeszcze trudniej o termin, bo zaczynają się urlopy.

Według Euro-Tach i Continental VDO spora część przewoźników zostawi to na ostatnią chwilę, co może oznaczać spory tłok w serwisach we wrześniu. Warto więc już teraz ogarnąć temat wymiany, póki jeszcze są wolne terminy.

Podsumowując:

👉 Uważajcie na problemy z sygnałem GPS

👉 Róbcie wydruki przy błędach GNSS

👉 Nie zwlekajcie z wymianą tachografów


Źródło: https://logistyka.rp.pl/systemy-it/art42493811-wojna-elektroniczna-pokonala-tachografy