Czas pracy kierowcy zawodowego to zagadnienie bardzo istotne dla bezpieczeństwa na drogach, a także dla samych kierowców, którzy podczas wykonywania swojej pracy często muszą radzić sobie z trudnymi warunkami atmosferycznymi i ograniczeniami czasowymi.


Zanim wszelkie informacje na temat tego jakże ważnego zagadnienia to pragniemy przypomnieć, że nasza firma zajmuje się rekrutacją kierowców C+E do firm transportowych w Niemczech i załatwia bezpośrednie zatrudnienie. To znaczy, że pracujesz na niemieckich warunkach otrzymując możliwość pobierania niemieckich świadczeń socjalnych, ubezpieczenia czy też np. kindergeld.

Zerknij po nasze oferty pracy i zobacz co dla Ciebie mamy!

Zgodnie z unijnymi przepisami, kierowcy zawodowi mają określone limity czasu pracy oraz odpoczynku. Podstawową regulacją jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 561/2006 z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów dotyczących czasu pracy kierowców wykonujących międzynarodowy transport drogowy.

Zgodnie z tym rozporządzeniem kierowcy wykonujący transport drogowy mają określony limit czasu jazdy, który wynosi maksymalnie 9 godzin dziennie (lub 10 godzin, jeśli dwa razy w ciągu tygodnia kierowca ma możliwość skorzystania z tzw. "dopuszczalnej modyfikacji" czasu pracy). Maksymalny czas jazdy w ciągu dwóch tygodni wynosi 90 godzin.

Kierowcy muszą również przestrzegać limitów czasu prowadzenia pojazdu w ciągu jednego dnia. Maksymalny czas prowadzenia wynosi 4,5 godziny, po których kierowca musi odbyć przerwę trwającą co najmniej 45 minut. Możliwe jest również podzielenie przerwy na dwie części - pierwsza musi trwać co najmniej 15 minut, a druga co najmniej 30 minut.

Kierowcy mają również określony limit czasu pracy w ciągu jednego tygodnia, który wynosi 56 godzin. Po osiągnięciu tego limitu, kierowca musi odbyć co najmniej 45-godzinną przerwę.

Przepisy dotyczące czasu pracy kierowców mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, a także ochronę zdrowia i życia kierowców. Nieprzestrzeganie tych przepisów grozi poważnymi konsekwencjami, w tym mandatami i utratą prawa jazdy.

Warto również zaznaczyć, że unijne przepisy dotyczące czasu pracy kierowców nie dotyczą tylko transportu międzynarodowego, ale także transportu krajowego. Kierowcy wykonujący transport krajowy muszą również przestrzegać limitów czasu jazdy, prowadzenia i odpoczynku.

Podsumowując, czas pracy kierowcy zawodowego jest ściśle regulowany przepisami unijnymi, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz ochronę zdrowia i życia kierowców. W związku z tym przekroczenie tego czasu pracy wiąże się z wysokimi karami! Firmy, z którymi współpracujemy mają świadomość ryzyka i strat, dlatego też nie dopuszczają do tego, by kierowcy wykonywali swoją pracę ponad normę. Dbają o bezpieczeństwo i komfort pracy swoich kierowców C+E.